شمه ئی از فتنه انگیزی نمادی ها و تسلیم طلبان وقیح، خم چشم، بی حیاء و خائن
(بخش دوم)
نویسنده: تیمور ساعی
تاریخ نگارش:۲۹ قوس ۱۴۰۰ش
از دیرباز بدین سو، از زمانی که نسیم رهرو، څارنوال اکبر پروانی و هفت هشت تن دیگر از نماد های سجود و خیانت، از مجید و "ساما" گذشتند و به نجیب پیوستند و تعهد بستند و با طرح و پول اشغالگران و آدمکشان سوسیال امپریالیسم شوروی "نماد" خیانت ملی و تاریخی را ساختند، تا امروز در ادامۀ تسلیم طلبی ها، رفیق فروشی ها و معامله گری ها بر سر نام مجید و سائر جانبازان انقلابی سامائی، پیوسته هم در "ساما" و هم در بیرون از "ساما" چهره های کریه، تفکر انحرافی تسلیم طلبانه، اپورتونیسم و بلا تر از آن، خیانت آشکار شان به "ساما"، به انقلاب کشور و به خلق افغانستان، افشاء شده است. اما این ضد انقلابیون انقیاد طلبِ در خدمتِ دشمن و عامل تفرقه اندازی و اغتشاش آفرینی در ازای پول با سرکردۀ خیانت شان نسیم رهرو، افرادی اند چشم پاره و دیده درای. این خودفروختگان بی آزرم در حالی که حدود چهار دهه می شود که خود، تفکر انحرافی و کارنامۀ ننگین تسلیم طلبانۀ شان زیر رگبار حملات و افشاگری اصولی و به جای منسوبان "ساما" و جنبش انقلابی کشور قرار داشته است؛ وقیحانه سر را پائین انداخته و با گذاشتن پنبه در گوش ها خود را به بی خبری زده اند و به جز یگانه هنر شان (دشنام دادن و افتراء بستن)، پاسخی منطقی در چانته نداشته اند تا در دفاع از خیانت، مواضع انحرافی، معامله گری، رفیق فروشی و تسلیم طلبی ملی و طبقاتی این نماد های سجود و خیانت، به افشاگران و مخالفان ارائه بدارند.
پس از گذشت حدود هژده ماه از نشر نوشتۀ انتقادی فوق الذکر من و همکارم در نقد یاوه ها و اغواگری نسیم رهرو، معنون به «پاسخی ناگـزیـر به یاوه های اغـواگـرِ «نسیم رهـرو»، او در حالی که یک سایتک کساد را هم در اختیار دارد، نتوانسته است حتی یک حرف در دفاع منطقی از خودش در پاسخ به آن نقد و سیلی از اتهامات وارده بر تفکر و عملکرد انحرافی و تسلیم طلبانه اش، بنویسد. دلیل سکوت مرگبارش هم روشن است: اتهامات وارده بر نسیم و همکاران نمادی و معامله گری او و شاگردانش انکار ناپذیر و اظهر من الشمس و توأم با ثبوت و شهود است. مشت نمونۀ خروار از جنایت و معامله گری نسیم و شرکای نمادی و غیر نمادی تسلیم طلبی اش بر سر خون رفقایش و بر سر جان غیرنظامیان بی گناه؛ ناله و فریاد مادران، پدران، خواهران، بیوه ها و ایتام داغدار و چشم به راه قربانیان سامائی و غیر سامائی جنایت جنگی، رفیق فروشی و تسلیم طلبی نسیم رهرو و شرکاء، مثل خانم داکتر ایوب نیزک «عزت آهنگر» از بغل گوش نسیم رهرو در کشور هالند و در نزدیکی های دادگاه مجرمان جنگی "هاگ" شنیده می شود و به آسمان ها بلند است، اما این قاتل رفقای سامائی و جنایتکار جنگی وجدان مرده به رغم وجود لکه های ناخشکیدۀ خون در دست و دامان خود و همکاران جنایت و تسلیم طلبی اش، آن ناله های جگرخراش بستگان غمدار قربانیان سامائی و غیر سامائی اش را در دو محل "آسیاب هندو" در ولایت پروان و "تنگی تاشقرغان" در ولایت بلخ، در عین غفلت از آن که خون ناحق دست از دامان قاتل برنمی دارد، ناشنیده می گیرد. این ها ضد انقلابیون ورشکستۀ وقیح، بی حیاء و خم چشمی اند که حتی خرد جمعی را به سخریه می گیرند.
افراد پناه برده به مواضع ایدئولوژیک ــ سیاسی ضد انقلابی و به دشمن، از جنس نمادی ها و تسلیم طالبان مطرود به اشغالگران امریکائی ــ ناتوئی، به تبع این انحراف از موضع اندیشۀ پشیرو، رفیق فروشی، وطن فروشی و دشمن پناهی، از لحاط منش و کرکتر اجتماعی انسان هائی اند ضعیف النفس، فرومایه، ورشکسته، خم چشم، دوروی، ریاکار، مفتن، مفسد، بی شرم و پررو. من از دید خود بر پایۀ شناخت تجربی و منطقی از چنین افراد ارزیابی نموده ام. اگر صد ها مرتبه خدمت این افراد را بکنید، باز هم توقع دارند و بدهکار شان هستی. اگر تمام اعمال شرم آور و جنایتکارانۀ شان آشکار شود، باز هم خمی به ابرو نمی آورند و با پیراهن و تنبان در چشمت می درآیند. نسیم مارمولک، څارنوال نمادی مازیار و سائر شاگردان و همکاران خیانت و معامله گری این دو شیاد، از این جمله و دارای چنین اوصافی نکوهیده اند.
سازمان آزادیبخش مردم افغانستان (ساما) و سامائی های پیرو خط انقلابی و آزادیخواهانۀ مجید در هر درجۀ توانمندی، از گذشته تا حال از نگاه تئوریک، سازماندهی و پراتیک عملی در مقابل استعمار و تجاوز سوسیال امپریالیسم و امپریالیسم اشغالگر؛ علیه اپورتونیسم، تسلیم طلبی و انحرافات راست و "چپ" ایدئولوژیک ــ سیاسی و ارتجاع "خلق و پرچم" و اخوان جهادی، تکنوکراتی و طالبی در هر مقطع زمانی در حد توانش با پیشگامی، فداکاری، صداقت و پاکبازی استوارانه رزمیده، نهال آزادی را آبیاری کرده و انحراف را طرد و رسواء کرده اند.
به همین دلیل، مردم شریف افغانستان خاطرات رزمندگان جانباز و پیشمرگان پاکباز و صدیق سامائی و در پیشاپیش شان مجید بزرگ، این طلایه دار رزم سترگ آزادی را هیچگاه فراموش نخواهند کرد. افتخار به چنین جانبازان پاکباز و راهیان تاکنونی جادۀ انقلابی و آزادیخواهی آن بزرگان دنیای مبارزه و انقلاب کشور!!! با همین وزنه و اعتبار مبارزاتی نهفته در نام "مجید" و "ساما" و سائر جانبازان انقلابی آن است که ورشکستگان تسلیم طلب و نمادی هر دو از فرط افلاس، ریاکارانه، سالوسانه و معامله گرانه از این دو اسامی برای خود کارت اعتباری جعل کردند که به زودی افشاء، ورشکسته و رسوای عالم شدند.
وای به حال زار توابان شکسته شده، جعل کار و مطرود از صف خلق و "ساما" که در زندان با خاد همراهی کردند و به قیمت افشای هویت و موقعیت تشکیلاتی بیش از ۱۸ تن از همرزمان سامائی زندانی شان، خود از دم ساطور جلاد نجات یافتند. و باز بنا به گزارش څارنوال مازیار نمادی خیانت پیشه، جمعاً ۷ تن از شرکای نمادی خائن به اندیشه و راه و رسم "ساما" و خائن به خلق ستمدیدۀ افغانستان، پس از آزاد شدن از زندان خادیست های مزدور اشغالگران شوروی، برای دستبوسی نجیب جلاد رفته و دستان خون آلود او را بوسیدند و به "نماد سجود و خیانت" شهرت یافتند.
قبل از زندانی شدن معلم نسیم در نقش بعدی تئوریسین تسلیم طلبی و سر دستۀ منحرف و جنایتکار نمادی ها، در تابستان سال ۱۳۵۹شمسی، او در محل آسیاب هندو (فعلاً محل ولسوالی سیدخیل ولایت پروان) در روز روشن غریب و بیچاره و زحمتکشان غیر مسلح منطقأ اِنچو شامل دهقان، کارگر، دکاندار، معلم، متعلم و... را مسلحانه از سرویس پائین کرده و ۲۹ تن آنان دسته جمعی با همکارش تیرباران و اعدام صحرائی کرد. پس از آن حادثه اودرزاده های اخوانی نسیم رهرو بر سر خصومت شخصی با نسیم و خسربره اش، جمعاً ۸ تن از روابط سامائی را تیرباران کردند (جمعاً ۳۷ کشته). معلم نسیم، این قاتل بیش از ۱۸تن سامائی در زندان پلچرخی، سال هاست که از ترس محاکمه به هالند گریخته، با "سه سطل" اشک تمساح ریختن در هالند و مظلوم نمائی و معصوم نمائی مارمولک وار برای جلب توجه و برانگیختن عطوفت بی خبران از رنگ و نیرنگش، تلاش "نامقدس" می کند تا خیانت، تسلیم طلبی و جنایت جنګی خود و همراهان را از ابلهان و افراد غیرسامائی غافل از اعمال ننگین باندش، پنهان کند.
ادامه دارد
تاریخ نشر در افق انقلاب: ۲۵ دسمبر ۲۰۲۱